[O1] Jak sprawdzić czy wentylatory na chłodnicy działają?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Taxi Kraków
    Drive
    • 2013
    • 60

    [O1] Jak sprawdzić czy wentylatory na chłodnicy działają?

    Wszystko co rok, olej + filtry.
    1234
  • lukas_jg
    Rider
    • 2012
    • 600
    • Octavia I (1U2)
    • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

    #2
    [O1] Jak sprawdzić czy wentylatory na chłodnicy działają?

    Witam,

    robi się coraz cieplej i chciałbym sprawdzić czy wentylatory na chłodnicy działają ponieważ nigdy ich nie słyszałem - no chyba, że nie było potrzeby aby się włączały.
    Jest sposób aby sprawdzić czy te wentylatory działają ?

    Dodatkowo wskaźnik temperatury pokazuje mi podczas jazdy ~85stopni (czujnik miałem wymieniany). Gdy auto stoi lub gdy jedzie się nim z dużą prędkością w upalny dzień temperatura wskakuje równo 90stopni. Termostat?
    Dodam, że dwa miesiące temu wymieniałem czujnik temperatury płynu (poprzedni wskazywał tak samo)
    Czym może być to spowodowane?
    I czym czy jazda z temperaturą 85stopni zamiast 90 czymś grozi ?
    Zgrywanie wsadów z kości, programowanie BIOS, programowanie pamięci.

    Komentarz

    • trooper
      Rider
      • 2011
      • 525
      • Octavia III combi (5E5)
      • CJSB 1.8 TSI 180 KM

      #3
      Jak masz klimatyzację to ją włącz, podnieś maskę i zaraz ruszą (jeśli oczywiście wszystko z nimi ok)
      Moja Balbina

      Komentarz

      • czernobyl
        L&K
        • 2008
        • 1276
        • Octavia III (5E3)
        • BFQ 1.6 MPI 102 KM
        • BSE 1.6 MPI 102 KM
        • CZDA 1.4 TSI 150 KM

        #4
        Re: Jak sprawdzić czy wentylatory na chłodnicy działają?

        Zamieszczone przez lukas_jg
        Witam,

        robi się coraz cieplej i chciałbym sprawdzić czy wentylatory na chłodnicy działają ponieważ nigdy ich nie słyszałem - no chyba, że nie było potrzeby aby się włączały.
        Jest sposób aby sprawdzić czy te wentylatory działają ?

        Dodatkowo wskaźnik temperatury pokazuje mi podczas jazdy ~85stopni (czujnik miałem wymieniany). Gdy auto stoi lub gdy jedzie się nim z dużą prędkością w upalny dzień temperatura wskakuje równo 90stopni. Termostat?
        Dodam, że dwa miesiące temu wymieniałem czujnik temperatury płynu (poprzedni wskazywał tak samo)
        Czym może być to spowodowane?
        I czym czy jazda z temperaturą 85stopni zamiast 90 czymś grozi ?
        no to po kolei:
        po 1. co mówi VAG/VCDS - jakieś błędy? jakie temperatury pokazuje dla temp. cieczy w kanale 001 oraz ZTCP 130/131 - tzn. tam jest temp z czujnika G62 oraz z czujnika G83 w chłodnicy - zakładając, że termostat działa, to najpierw temp z G62 (silnik) powinna wzrosnąć do ok 90'C (temp otwarcia termostatu), a dopiero potem temperatura G83 (chłodnica) powinna rosnąć od temp otoczenia b. szybko w górę. jeśli obie temp rosną Ci w miarę symetrycznie to raczej masz stale otwarty termostat
        po 2. znów VAG - engine / output tests (włączony zapłon, silnik zgaszony) - jeden z nich to test wentylatorów.
        po 3. "85" stopni na wskaźniku oznacza, że naprawdę jest z 70. taki trik, żeby nie martwić kierownika - od 79 do 109'C wskazówka stoi pionowo
        po 4. niedogrzany silnik - palisz więcej oraz silnik dostaje bardziej po dupie - materiały są tak zaplanowane, aby działać w konkretnej temp, której silnik przy zbyt zimnej cieczy chłodzącej nie osiągnie. przede wszystkim nie pałować
        po 5. możesz sprawdzić wentylator "na krótko" - wypinasz kabelek z wtyczki w okolicach dołu chłodnicy pod aku, do brązowego dajesz masę i oba pozostałe to +12v na wentyl: jeden dla 1 prędkości, drugi dla drugiej prędkości - lepiej miej grube kable, bezpiecznik na aku dla drugiej prędkości to 40A
        w ogóle gdy temp jest niższa niż zakładana temp pracy silnika, to wentylatory nie ruszą.

        Komentarz

        • lukas_jg
          Rider
          • 2012
          • 600
          • Octavia I (1U2)
          • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

          #5
          Dzięki wielkie za dokładny opis. Dzisiaj sprawdzę.
          Zgrywanie wsadów z kości, programowanie BIOS, programowanie pamięci.

          Komentarz

          • agrala
            Rider
            • 2011
            • 397

            #6
            Mozesz tez VAGiem zrobic test elementow wykonawczych.
            W zaleznosci od auta mozna uruchomic wentylatory w sterowniku licznika lub sterowniku klimatyzacji.
            Komfortowie kierunkowskazy - włączasz 1 a miga 3x
            Emulator czujnika poziomu oleju G266
            Napraw sterowników AIRBAG

            Komentarz

            • lukas_jg
              Rider
              • 2012
              • 600
              • Octavia I (1U2)
              • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

              #7
              Podpinałem wczoraj kompa i nie było błędów ani na silniku, ani na wskaźnikach. Zrobiłem test elementów wskaźników (ruch zegarów, kontrolki, dźwięki) na końcu (ostatni przed zakończeniem testów) był jeszcze jakiś jeden test ale nie wiem co powinno się podczas niego dziać. Nie mam nabitej klimatyzacji więc nie chcę włączać AC (manualna), żeby nie rozwalić sprężarki.

              W najbliższym czasie chcę wymienić termostat bo już mam kupiony.

              Jeszcze pytanie, w którym miejscu znajduje się czujnik na chłodnicy?
              Zgrywanie wsadów z kości, programowanie BIOS, programowanie pamięci.

              Komentarz

              • czernobyl
                L&K
                • 2008
                • 1276
                • Octavia III (5E3)
                • BFQ 1.6 MPI 102 KM
                • BSE 1.6 MPI 102 KM
                • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                #8
                Zamieszczone przez lukas_jg
                Zrobiłem test elementów wskaźników
                zrób test elementów wykonawczych silnika - czyli 01-Engine i tam będzie gdzieś po prawej Output Tests czy tam testy wykonawcze w PL wersji

                czujnik na chłodnicy jest u mnie po stronie akumulatora, w Twoim silniku jest chyba jeszcze oddzielny termowłącznik wentylatorów - powinien być gdzieś na dolnym wężu łączącym silnik z chłodnicą - na schematach pod numerkiem F18. zwarcie go na krótko powinno uruchomić wentylatory

                przy okazji; jak wyglądają Twoje bezpieczniki na akumulatorze? wszystkie OK?

                Komentarz

                • lukas_jg
                  Rider
                  • 2012
                  • 600
                  • Octavia I (1U2)
                  • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                  #9
                  czernobyl, odpaliłem Działają oba ;-)
                  Zgrywanie wsadów z kości, programowanie BIOS, programowanie pamięci.

                  Komentarz

                  • agrala
                    Rider
                    • 2011
                    • 397

                    #10
                    Odpalajac tes w klimatyzacji nic nie uszkodzi, test robi sie na wylaczonym silniku wiec kompresor nie chodzi - mozna spokojnie testowac.
                    Co do termowlacznika to jest tylko jeden na chlodnicy, ktory wlacza 1 bieg bezposrednio, 2 bieg jest wlaczany za pomoca sterownika wentylatorow.
                    Komfortowie kierunkowskazy - włączasz 1 a miga 3x
                    Emulator czujnika poziomu oleju G266
                    Napraw sterowników AIRBAG

                    Komentarz

                    • lukas_jg
                      Rider
                      • 2012
                      • 600
                      • Octavia I (1U2)
                      • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                      #11
                      agrala, mi chodziło o to, że jest sposób na sprawdzenie przy włączeniu klimatyzacji. Udało się jednak testem za pomocą VAGa ;-) Czeka mnie najpewniej wymiana termostatu.
                      Zgrywanie wsadów z kości, programowanie BIOS, programowanie pamięci.

                      Komentarz

                      • Torreto
                        Drive
                        • 2011
                        • 85

                        #12
                        Ja robilem u siebie taki test Vagiem bo nigdy nie widzialem zeby mi sie wentylator krecil, no i jak robie test to kreci sie tylko od klimy, przy robieniu tego testu powinny krecic sie dwa naraz?

                        Komentarz

                        • lukas_jg
                          Rider
                          • 2012
                          • 600
                          • Octavia I (1U2)
                          • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                          #13
                          Torreto, no u mnie kręcił się ten większy i mniejszy jednocześnie.
                          Zgrywanie wsadów z kości, programowanie BIOS, programowanie pamięci.

                          Komentarz

                          • Torreto
                            Drive
                            • 2011
                            • 85

                            #14
                            To w takim razie nie dziala

                            Komentarz

                            • lukas_jg
                              Rider
                              • 2012
                              • 600
                              • Octavia I (1U2)
                              • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                              #15
                              Torreto, to sprawdź bezpieczniki.
                              Zgrywanie wsadów z kości, programowanie BIOS, programowanie pamięci.

                              Komentarz

                              • Torreto
                                Drive
                                • 2011
                                • 85

                                #16
                                Te przy kierownicy? No i jeszcze jak krece nim reka to cos sie przywiesza delikatnie, jak by lozysko padlo czy padalo...

                                Komentarz

                                • agrala
                                  Rider
                                  • 2011
                                  • 397

                                  #17
                                  Podłacz je na krótko to bedziesz mial pewnosc.
                                  Bezpieczniki sa na akumulatorze.
                                  Komfortowie kierunkowskazy - włączasz 1 a miga 3x
                                  Emulator czujnika poziomu oleju G266
                                  Napraw sterowników AIRBAG

                                  Komentarz

                                  • broda1920
                                    Drive
                                    • 2010
                                    • 69

                                    #18
                                    witam a moze mi ktos coś podpowie apropo tem. w O1 asv bo nieumie nic znalezc na poczebny temat otóż zapalam autko bez klimatronica to testowałem na postoju 78 stopni termostat puscił duzy obieg , wskazówka doszła do pionu tj 91 st i załączył sie wentyl. skutecznie schładzając, temperatury wskazywał vag, a na załąćzonej klimie zaraz sie załanczają dwa wentylatory i podczas jazdy tez gdzies 78 st termostat puszcza duzy obieg ALEEEE wskazówka zostaje gdzies 80st ( 76 ST NA VAG) i niepodnossi sie dalej, wymieniłem czujnik tem. cieczy na orginał bo poprzedni wskazywał 46-49 st. VAG i nieotwierał duzego obiegu moze kos cos takiego miał

                                    Komentarz

                                    • czernobyl
                                      L&K
                                      • 2008
                                      • 1276
                                      • Octavia III (5E3)
                                      • BFQ 1.6 MPI 102 KM
                                      • BSE 1.6 MPI 102 KM
                                      • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                                      #19
                                      Zamieszczone przez broda1920
                                      witam a moze mi ktos coś podpowie apropo tem. w O1 asv bo nieumie nic znalezc na poczebny temat otóż zapalam autko bez klimatronica to testowałem na postoju 78 stopni termostat puscił duzy obieg , wskazówka doszła do pionu tj 91 st i załączył sie wentyl. skutecznie schładzając, temperatury wskazywał vag, a na załąćzonej klimie zaraz sie załanczają dwa wentylatory i podczas jazdy tez gdzies 78 st termostat puszcza duzy obieg ALEEEE wskazówka zostaje gdzies 80st ( 76 ST NA VAG) i niepodnossi sie dalej, wymieniłem czujnik tem. cieczy na orginał bo poprzedni wskazywał 46-49 st. VAG i nieotwierał duzego obiegu moze kos cos takiego miał
                                      jakieś błędy na VAG?
                                      a sam termostat sprawny?

                                      Komentarz

                                      • broda1920
                                        Drive
                                        • 2010
                                        • 69

                                        #20
                                        błedy vag tj przy pierwszym czuj. to jak pisałem tem 46-49 st ale juz niepamietam czy wyskakiwał na vag błąd ale chyba tak ---czujnik temper---- po wymianie tez chyba wyskakiwał ale juz wskazówka niedochodziła do pionu , wiec mysle zepsuty i wymiana na nowy ale dalej wskazówka niedochodzi do pionu i bodajze raz błąd czujnika temp. teraz cisza ale dali wskazówka 80 st a termostat tak jak wyzej pisałem bodajze 78 st na vag i puszcza moze on za wczas puszcza?kurcze juz niewiem a termostat jeszcze niewymieniany odkad kupiłem auto 1,6 roku

                                        Komentarz

                                        • czernobyl
                                          L&K
                                          • 2008
                                          • 1276
                                          • Octavia III (5E3)
                                          • BFQ 1.6 MPI 102 KM
                                          • BSE 1.6 MPI 102 KM
                                          • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                                          #21
                                          Zamieszczone przez broda1920
                                          a termostat jeszcze niewymieniany odkad kupiłem auto 1,6 roku
                                          u Ciebie w ASV jest "zwykły" mechaniczny termostat tzn. dochodzą do niego jakieś kabelki czy nie? jak masz zwykły, tani termostat, to myślę, że warto go wymienić

                                          Komentarz

                                          • lukas_jg
                                            Rider
                                            • 2012
                                            • 600
                                            • Octavia I (1U2)
                                            • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                                            #22
                                            Ja wymieniłem ostatnio termostat (przy okazji wymieniłem płyn - potrzeba ~6l)
                                            - odkręcasz pokrywę w zbiorniku wyrównawczym
                                            - odkręcasz zaworek przy chłodnicy na dole (da się dojść od góry) zaworek przekręca się w zakresie 90 stopni i wysuwa do przodu
                                            - płyn sobie wycieka - jak skończy to przechodzimy dalej

                                            UWAGA - w bloku i w rurze jest jeszcze sporo płynu więc wycieknie on nam dlatego warto zabezpieczyć jakoś alternator - ja nic nie zabezpieczałem i nic się nie stało ;-)

                                            - ściągamy z plastikowej rury wąż - będzie nam łatwiej działać
                                            - odkręcamy 2 śruby mocujące termostat - jeżeli jest stary to pewnie zostanie na miejscu "przyklejony" do gumy - oringa
                                            - kombinerkami chwytamy za stary termostat i go wyciągamy mocno ciągnąć do siebie
                                            - czekamy aż płyn wycieknie - możemy też wlać w zbiorniczek wyrównawczy wodę destylowaną, żeby usunąć stary płyn
                                            - oczyszczamy miejsce gdzie wchodzi termostat
                                            - termostat wkładamy w kolejności: termostat - oring - plastikowe mocowanie/rura
                                            - zakładamy wąż ponownie - warto mieć opaskę skręcaną bo ciężko jest założyć ponownie zacisk sprężynowy
                                            - zakręcamy rurkę na dole chłodnicy
                                            - wlewamy płyn do oporu i włączamy silnik z maksymalnym grzaniem (bez nawiewu)
                                            - jak termostat się otworzy to płyn zniknie ze zbiorniczka i należy go dolać
                                            Zgrywanie wsadów z kości, programowanie BIOS, programowanie pamięci.

                                            Komentarz

                                            • broda1920
                                              Drive
                                              • 2010
                                              • 69

                                              #23
                                              Zamieszczone przez czernobyl
                                              jest "zwykły" mechaniczny termostat
                                              bez jakich kolwiek kabli jest wiec zakupie jakis orginał i wymienie odrazu, ma sie rozumiec zalać płynem czy moge najpierw woda zwykłą czy dystylowaną? na test

                                              Komentarz

                                              • lukas_jg
                                                Rider
                                                • 2012
                                                • 600
                                                • Octavia I (1U2)
                                                • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                                                #24
                                                broda1920, polecam Waltera na 87 stopni. Ja bym zalał płynem. Szkoda czasu na testy a raczej wszystko powinno być ok - nie ma co tam zepsuć.
                                                Zgrywanie wsadów z kości, programowanie BIOS, programowanie pamięci.

                                                Komentarz

                                                • broda1920
                                                  Drive
                                                  • 2010
                                                  • 69

                                                  #25
                                                  termostat wymieniony teraz czyma 90-91 st wentylator sie załancza 93 st wszystko według vag-a, wymieniajac termostat WAHLERA sciagająć ten kruciec zobaczyłem dwa wyłamane takie cypelki zaznaczone na zdj. i pytanko czy sa WAZNA te cyple , wymieniac kruciec, czy mozna smigac dali i obserwowac co sie dzieje , dodam ze zrobiłem kajs 60 km i wedlug mnie i vag temp. ok i jest ok

                                                  [ Dodano: Wto 31 Lip, 12 00:21 ]
                                                  dzis przy 12 st cel. temp. na vag doszła do 88,3 st i mały obieg i tak gdzies 35-38 km, po zajechaniu na garaz 44km juz był duzy obieg załączony, troszke dziwne bo nieumiał zagrzac sie do 90 st ,czy tak ma być poradzcie coś
                                                  Załączone pliki

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...